A címben szereplő mondat egy vállalati vezető meglátása volt azok közül, akik meghívást kaptak a gödi Piarista Szakközépiskola újragondolása érdekében rendezett vállalati workshopra. A Göd 2.0 folyamatában a piarista rend és az iskola stratégiai csapata vállalatok vezetőivel, humán erőforrás szakembereivel találkozott január 25-én, hogy ötleteket, impulzusokat szerezzenek arról, milyennek gondolják a jövő szakemberét a munka világában. Besze Erika beszámolója. A programban Lázár László, a Piarista Rend Magyar Tartományának oktatási igazgatója köszöntője után a rend jelenéről, a szakképzés 2018-as helyzetéről esett szó legelőször. Valaczka János Pál SP főigazgató a gödi iskola múltját elevenítette fel, kiemelve, hogy a piaristák mindig igyekeztek innovatívan működni, akár kockázatot is vállalva. (Az 1991-es alapításkor például egyáltalán nem volt még példa sem a piarista, sem az egyházi szférában egy szakképző iskola működtetésére.) A plenáris részt követően a jelenlévők kis csoportban dolgoztak, beszélgettek a szakemberek elvárt képességeiről, majd értékes és hasznos hozzászólások formájában meg is osztották egymással a véleményüket. A közelmúltban kezdődő folyamatba ezen a ponton már be tudtak kapcsolódni a cégek is. Szándék, hogy hamarosan további találkozókat szervezzenek Gödön, ahol a régióbeli vállalatok hálózatot tudnak alkotni, remélhetőleg közösen “megreformálva” a szakképzést. A vállalati találkozó másnapján már második alkalommal rendeztek nyílt napot a szakközépiskolában, amin az érdeklődő diákokat és szüleiket nem pusztán az iskola és a műhelyek bejárására, hanem az egész Gödi Jelenléttel való aktív találkozóra hívták meg. A résztvevők között többen már novemberben is voltak a gödi Piarban és most visszatértek, hogy újabb információt kapjanak a tervezett szervezeti átalakításról, az új képzési elképzelésekről és a felvételi módjáról. Az iskola és a gyakorlati oktatással foglalkozó Piarista Oktató és Szolgáltató Kft. vezetőihez természetesen csatlakoztak az ott dolgozó mesterek, tanárok is. A délelőtt nagyobb részében többállomásos feladatot oldottak meg a diákok, annak jegyében, hogy a következő tanévben orientációs évben vesznek részt, ahol a szakma helyett a szakmacsoportok és a képességek-, készségek fejlesztése kerül előtérbe. A feladatok között akadt térlátást, memóriát, tapintást, ügyességet felmérő típusú is. A visszajelzések alapján – bár meglepő volt, hogy a nyílt napon nem csak előadások voltak, vagy nyitott órát lehetett megnézni – tetszést aratott a résztvevők körében ez a teljes egészében gödi tanárok és mesterek által kiötlött verseny. (Ugyan nem hirdettek győztest, de ajándékot mindenki kapott. Az öt állomáson kaptak egy-egy alkatrészt a diákok, s közben már gondolkodhattak arról, mi lesz belőle….Végezetül egy kereplővé tudták a darabokat összeszerelni.) Folytatás egy rendhagyó felvételi formájában, 2018. március 9-10-én!