Piarista challenge a hivatás évében - Jutalomút Erdélyben

A piarista hivatás évében zajló csapatverseny első két helyezettjének az volt a jutalma, hogy részt vehettek egy erdélyi mikrobuszos utazáson. A jutalomút során meg akartuk mutatni a győztes diákoknak az erdélyi piarista jelenünket és múltunkat, valamint Erdély természeti kincseiből is részesülni akartunk. A challenge győztese a Phoenixek mosonmagyaróvári csapata lett, míg a második helyezést a Tengeralattjárók budapesti csapata érte el. A diákokat Tőzsér Pál és Szabó Dániel piaristák kísérték el a nagy utazásra 2023. február 2-5. között.

A csütörtök reggeli indulás után az első megálló Sátoraljaújhely volt, ahol megismerkedtünk Szabó László piaristával, majd a közös ebéd után a piarista tanoda felé vettük az irányt, ahol a tanodába járó gyerekekkel töltöttük a délutánt. Miután mindenkinek elkészült a leckéje közös játék következett, valamint egy fergeteges kispályás focimeccs a fiúk nagy örömére. Az első napot közös palacsintázással és társasozással zártuk.

Másnap kora reggel indultunk tovább Nagykárolyba, ahol már vártak bennünket a Kalazanci Szent József Líceumban. Miután körbenéztünk a nyüzsgő iskolában, átsétáltunk a piarista nővérek nagykárolyi házába, ahol a gyermekotthon lakóival közösen ebédeltünk majd a korcsolyapálya felé vettük az irányt. Nagyszerű élmény volt találkozni a nővérek lelkesedésével és szeretetével, amivel a gondjaikra bízott gyerekek felé fordulnak. Felejthetetlen élmény volt, amikor az egyik kisfiú egyszercsak oldalra mutatott és azt mondta, hogy ott jön anya. Meglepődve fordultunk oldalra, amikor is észrevettük, hogy Ágnes nővér érkezik biciklivel a korcsolyapálya mellé.

Péntek késő este hatalmas havazás közepette érkeztünk meg Kolozsvárra, ahol már Molnár Lehel piarista atya várt bennünket egy hatalmas adag pizzával. A rövid bemutatkozás és a vacsora után ezt a napot is közös esti imával zártuk, amelyben megköszöntük az Úrnak mindazokat az élményeket, amelyekkel megajándékozott minket. Másnap, szombat reggel túrázni indultunk a Kolozsvárhoz közeli Tárnica-tóhoz. A tó mellett sétálva Tőzsér tanár úr rögtönzött földrajzórát tartott, amely során megfejtettünk egy csomó geológiai jelenséget. A hegyre meredek turistaút vezetett fel bennünket, ahol már több mint 20 cm-es friss hó fogadott bennünket. Mire lefelé indultunk a hegyről az erős szél és a havazás is alább hagyott. Este még megnéztük Kolozsvár belvárosát és a piarista templomot az egyetemi lelkészséggel együtt.

Másnap reggel hazafelé vettük az utunkat, de mielőtt az országhatárt átléptük volna, még megálltunk Temesváron, ahol Kocsik Zoltán atya fogadott bennünket szeretettel, és megmutatta Temesvári utódiskolánkat és annak gyönyörűszép templomát. Az utazásunkat Szegeden zártunk, ahol a piarista templomban mondtunk zárószentmisét, amelyben hálát adtunk a közös utazás számtalan élményéért és az együtt töltött időért. A piarista világ sokszínűségéről szerzett, fontos és személyes tapasztalatainkkal indultunk hazafelé Budapestre és Mosonmagyaróvárra.